Nästa event

Årsrapport för 2015

Categories: Förening

day-planner-828611_640

Den 1:a februari öppnar vi inlämningen för årsrapporten som alla anslutna föreningar måste skicka in för att kunna fortsätta ta del av våra tjänster och stöd.

Årsrapporten är ett samlingsnamn för flertalet dokument, som t.ex. verksamhetsberättelse, medlemsregister och stadgar som ska redovisa vad föreningen har bedrivit för verksamhet under 2015. Ett meddelande kommer inom kort gå ut till medlemsföreningarna med information hur inlämningen sker, vilka dokument som efterfrågas och hur detta skall rapporteras in till rikförbundet.

I och med uppdateringen av vår hemsida har vi nu ett inlämningssystem som innebär att föreningarna ska lämna in all rapportering digitalt via hemsidan. Detta innebär för flera av föreningarna en förenkling jämfört med vårt tidigare system. Men vissa dokument måste dock fortfarande lämnas in i original.

Har er förening inte mottagit denna information inom några dagar bör ni ta kontakt med kansliet för att få detta utskickat igen, för att undvika försening av inlämningen.

Sista datum för inlämning är 1:a april.
Anslutna föreningar kan i normalfallet ej erhålla ekonomisktstöd förrän de genomfört en godkänd inlämning. Därför kan det vara en fördel att lämna in sin Årsrapport snarast möjligt.

Author: SESUS

Jag är nyhetsskrivaren för SESUS och från mig kommer evenemang och nyheter dyka upp som rapporterar om vad våra anslutna föreningar har för sig.